Innovacions


INNOVACIONS

Metodològic

Ø Iniciació en el treball d’intel·ligències múltiples ( intel·ligència musical, cinestèsica- corporal..)

Ø Glenn Doman: La seva metodologia d'intervenció es basa en aprofitar al màxim les possibilitats de l'individu, sent fonamental el moment en què es comença ( atenció primerenca)

Ø Llengua estrangera ( Anglès) a totes les edatsà cançons, contes, dramatitzacions, bits..

Ø Espai per a una creativitat sense límit : aula lliure tot de paper blanc per pintar. Aquesta aula estarà destinada per fer experimentació amb objectes que potenciïn l’expressió plàstica. Hi haurà un dia programat per anar-hi , però també s’utilitzarà en moments en que l’educador/a ho trobi adient.

Ø Creació de petits tallers d’art on els infants poden treballar autònomament, escollint lliurament els materials i els temes de treball. Els educadors es dediquen a observar i ajudar els infants amb el que necessitin. La clau es la confiança, confiar en els processos dels altres en la seva capacitat d’utilitzar els materials i donar forma l’invisible.

Ø Sortida i entrada de l’aula en activitats dins la llar: importància de les files per sortir i entrar de l’aula, hi ha un encarregar de la fila( no ens referim a la sortida i entrada de la llar amb els pares, ja que els pares acompanyen als fills fins l’aula i els recullen en aquesta).

Ø Al finalitzar cada activitat realitzarem 5 minuts de reflexió, amb música relaxant per marcar el pas d’una activitat a l’altra, i pensar en les emocions que ha provocat l’activitat anterior o que provoca la pròpia relaxacióàEl racó de les emocions. Ho realitzarem després de l’activitat central ho plantejarem amb els infants de 2-3 anys; amb els infants de 1-2 anys posarem la música relaxant i cada infants lliurement ho expressarà com ho senti , d’aquesta manera les educadores tindran una eina més per observar el comportament del nen/a ( que fa?, com ho fa?, mostra efecte?...)

Ø Treball intergeneracional( grup de diverses generacions( fills, pares, avis tiets..., ètnies, cultures poden trobar un llenguatge comú a través de la dansa o qualsevol art.). Dur a terme diverses activitats on puguin participar diverses generacions ensenyant els seus coneixements. Farem el dia del pare, el dia de la mare, el dia de l’avi, el dia del tiet...aquests dia participaran aquests familiars en activitats proposades per ells i pels educadors.( ex: dia de l’avi: els avis venen a la llar i expliquen un conte; el dia del tiet: un tiet és cuiner ensenya a la resta de nens una recepta màgica i fa un pastis que serà el berenar per a tots.)

Ø Portar l’art a la natura, es a dir ,fer música amb objectes que ens ofereix el bosc, o la platja.., ballar a la vora del riu, pintar el que veiem ..etc

Ø Aniversaris : són una data molt important per als infants, per això celebrarem els aniversaris dels nens que facin anys durant el mateix mes, l’últim divendres d’aquest. Aquell dia els nens que facin anys seran els protagonistes de totes les activitats que es facin, farem un esmorzar o un berenar a la tarda amb l’ajut dels pares i posarem música al pati, ballarem i farem una petita festa. Els infants que facin anys a l’agost ho celebrarem al juliol.

Organitzativa

Ø No es separa a l’alumnat per edats ( les edats es una referència ). En un principi els ubiquem per edats però observarem els infants per veure si caldria algun canvi que millores el seu aprenentatge. Potser necessita unes activitats més complexes ...

Ø Oferirem un servei d’esplai a partir de les 18-20h de la tarda, recolzant els principis ideològics de la nostra llar.

Comunicació i transparència

Ø Un cop al trimestre REUNIÓ FAMILIA-ESCOLA (portes obertes)

Les tutores dels infants realitzaran una reunió col·lectiva explicant les activitats que s’han fet durant el trimestre. També utilitzarem aquestes sessions per informar als pares sobre els nous hàbits, normes, valors que volem inculcar als seus fills i necessitem la seva ajuda per treballar aquests aspectes hem de estar d’acord en la forma d’ensenyar als infants. Si hi ha algun aspecte concret sobre algun nen ho parlarem en privat amb la família de l’Infant

Ø PAGINA WEB : contrasenyes personals als pares on cada mes penjarem les fotografies de les activitats realitzades i dels aniversaris, amb comentaris... Per poder accedir a la pagina web hi haurà una sala d’ordinadors on els pares podran accedir a Internet i a la xarxa de l’escola. Aquesta sala tindrà un tutor que orientarà als pares en l’ús d’Internet perquè desprès ells puguin utilitzar aquest servei amb autonomia

Ø Càmeres a tota la llar connectades a la xarxa de l’escola.

Ø La llar d’infants oferirà un servei d’esplai en horari de tarda per a infants de 0 a 3 anys.

Ø Grups de pares que dinamitzin una classe; ex: si uns pares se’ls hi dona molt bé la plàstica prepararien una classe de plàstica. És realitzarà un cop cada trimestre.

Ø Al final de curs farem un festival on els pares seran els protagonistes, i actuaran pels seus fills. Els pares anteriorment vindran a l’escola a preparar el festival. La temàtica la proposaran els infants, ja que pensem que així seran partícips de la idea.

Formació continuada del personal docent:

Ø Curs d’educació artística per a educadors infantils, per poder transmetre millor els coneixements i tenir més recursos artístics.

Ø Equip de pedagogs que fan d’assessors culturals venen a visitar la llar i inspirant tan a educadors com a infants. Ajuden els mestres a donar tècniques, eines i suport per millorar i canviar tècniques de treball. Amb l’objectiu que tinguin més competències en les diferents formes d’expressar la cultura.

Ø Formació en competències TIC. Faran un curset tot el personal docent per treballar aspectes innovadors.

Ø Psicòleg:La seva acció dins de la llar anirà destinada a proporcionar suport al equip docent. El seu paper serà important ja que donarà la informació necessària, per poder portar a terme amb major qualitat el treball a l’aula. El psicòleg com que està present al claustre de professors, farà l’ intercanvi d’informació amb aquests.

La figura del psicòleg també donarà suport als pares, ja que es faran reunions formatives amb ells cada trimestre.

Les reunions es faran a casa d’un dels pares i en aquella casa si desitgen es poden reunir més d’un pare o sinó es farà individualitzada amb aquella família.

Exemple: reunió formativa d’hàbits d’higiene, alimentació....

No hay comentarios:

Publicar un comentario