1.- Organització dels espais
2. Equilibri entre iniciativa infantil i treball dirigit a l’hora de planificar i desenvolupar les activitats.
3.- Atenció privilegiada als aspectes emocionals
4. Es treballen tots els eixos
5.- Rutines estables
6. Materials diversificats i polivalents
7.- Atenció individualitzada a cada nen/a
8.- Sistemes d’avaluació, presa de notes, etc… que permeten el seguiment global del grup i de cada nen.
9. Treball amb pares i mares i amb l’entorn
1- Espais
Ø Totes les aules treballen per racons.
Ø Tots els espais estan preparats per atendre les necessitats del alumne.
Ø Cada trimestre varia el material que hi ha a cada espai.
Ø Tots els espais tenen definida la seva metodologia.
Ø Els alumnes passen per tots els espais del centre al llarg del curs.
Ø Totes les aules les treballen per racons.
Ø Quins racons hi ha a cada classe?
Ø Quin temps setmanal dediques a treballar per racons.
Ø Quines dificultats has trobat a l’hora de treballar per racons?
Ø Quins racons són els més acceptats pels nens?
Ø A nivell de professor quin temps dediqueu al llar del curs a revisar la metodologia dels racons?
Ø Tots els espais tenen definida la seva metodologia.
Ø Tenim un document amb la metodologia escrita de cada racó?
Ø Aquest document està situat com un referent dins del racó?
Ø La metodologia està treballada a nivell de Claustre?
Ø Està estipulat al calendari de reunions la revisió d’aquesta metodologia?
Ø S’Explica als pares?
Ø Els alumnes passen per tots els espais del centre al llarg del curs.
Ø L’agrupació dels alumnes varia amb el canvi d’espai?
Els alumnes amb NEE poden accedir a tots els espais?
Els alumnes amb NEE poden accedir a tots els espais?
Ø A l’horari es té present el lloc on es realitzarà l’activitat?
Ø Hi ha un horari assignat per a cada espai?
Ø Quines activitats es realitzen fora de l’aula?
Ø A tots els cursos està previst realitzar determinades activitats fora de la seva aula?
2. Equilibri entre iniciativa infantil i treball dirigit a l’hora de planificar i desenvolupar les activitats.
Ø Activitats dirigides
Ø Activitats lliures
Ø Activitats individual
Ø Hàbits
Ø Rutines
Ø Activitats d’experimentació
3.- Atenció privilegiada als aspectes emocionals
Ø La nostra metodologia de treball potencia les intel·ligències múltiples
Ø La relació afectiva que es dona entre educador/a i infants.
Ø La relació família escola.
Ø Valorar individualment el treball de cadascú.
4.- Es treballen tots els eixos
Ø Un percentatge elevat d’activitats que es fan a la llar són globalitzadores.
Ø La distribució de l’espai de les aules i els de tota la llar estan pensats per treballar els diferents eixos.
Ø Contem amb recursos materials específics per treballar ha treballar-los.
Ø El treball d’eixos no tan sols es treballa a les diferents activitats sinó que és realitzen al llarg de tota la jornada a la llar, amb les rutines, sortides...
5.- Rutines estables
Ø Es reparteixen d’una forma setmanal,trimestral, mensualment,etc.
Ø Es treballen el diferents rutines.
Ø Estan reflectides en la programació anual.
Ø Es respecte es respecta el ritme dels infants?
6.- Material diversificats i polivalents.
Ø Quantitat del material
Ø Qualitat del material
Ø Organització del material
Ø Material ecològic
Ø Funcionalitat dels diferents materials
7.- Atenció individualitzada a cada nen/a
Ø Respectar el ritme de desenvolupament de cada nen.
Ø Tenir recursos per afrontar les diferents demandes dels infants amb NEE.
Ø Treballar el respecte amb tots els infants per a proporcionar un ambient acollidor a aquells que requereixen d’una atenció especial.
Ø Fer activitats inter culturals per donar reforça als infants immigrants.
Ø Tenir contacte amb els pares més seguit per veure la seva evolució.
8.- SISTEMES D’AVALUACIÓ, PRESA DE NOTES QUE PERMETEN EL SEGUIMENT GLOBAL DEL GRUP I DE CADA NEN.
Ø Formes d’avaluar
Ø Observació individualitzada de cada infant.
Ø Observació global del grup.
Ø Relació família-escola.
9.- TREBALL AMB PARES I MARES I AMB L’ENTORN
Indicadors de qualitat:
Indicadors de qualitat:
Ø Participació dels pares dins de l’escola
Ø Projectes on participa la família
Ø Contacte Família-Llar
Ø Relació de la llar amb institucions properes
Ø El bosc dintre de la llar: una forma d’educar el respecte per l’entorn
Ø Treball i coneixement de l’entorn de la llar a través de sortides.
1.- ESPAIS.
- Totes les aules treballen per racons.
Ø Quins racons hi ha a la classe ?
Ø Quin temps setmanal dediques a treballar per racons?
Ø Tens dificultats has trobat a l’hora de treballar als racons?
Ø Quins racons són els més acceptats pels nens?
Ø A nivell de professor quin temps dediqueu al llar del curs a revisar la metodologia dels racons?
B.-Tots els espais estan preparats per atendre les necessitats del alumne
Ø El mobiliari esta adaptat a les diferents edats i necessitats?
Ø Els espais afavoreixin l’autonomia dels infants amb N.E.E.?
Ø Els espais estan preparats per atendre les necessitats bàsiques ?
Ø Tots els espais tenen definida la seva metodologia?
Ø Tots els racons tenen escrita la metodologia que s’utilitza ?
Ø El document de la metodologia de cada espai es troba en un lloc fàcil de veure?
Ø El document de la metodologia és cíclic, és a dir, és evolutiu al llarg del cicle?
C.-Cada trimestre varia el material que hi ha a cada espai
Ø Tenim un document amb el material que han de tenir els racons cada trimestre.
Ø . Tenim estipulat al calendari escolar un dia al trimestre per canviar el material dels racons?
Ø . El material de les zones de cada classe depèn de les unitats de programació.
Ø . L’ambientació de la llars d’infants està condicionada per l’activitat que es realitza en aquell moment?
Ø . El material de les aules comunes de la llars d’infants està relacionat amb el que hi ha a cada classe en cada moment del curs.
E.-Els alumnes passen per tots els espais del centre al llarg del curs
Ø Amb quina freqüència passen els nens pels diferents espais de la llar?
Ø Quines activitats/rutines requereixen espais diferents?
Ø Quan de temps setmanal hi dedico a cada espai?
Ø A l’horari es té present el lloc on es realitzarà l’activitat?
Ø Hi ha un horari assignat per a cada espai?
Ø Quines activitats es realitzen fora de l’aula?
Ø A tots els cursos està previst realitzar determinades activitats fora de la seva aula?
3.-ATENCIÓ PRIVILEGIADA ALS ASPECTES EMOCIONALS
La nostra metodologia de treball potencia les intel·ligències múltiples mitjançant totes les activitats, ja que creiem que cada una d’aquestes permet complaure i expressar les emocions dels infants.
Ø Quins són els espais que té la llar per a treballar les diferents intel·ligències múltiples?
Ø Quin material disposem per a treballar-les?
Ø Com treballarem les diferents intel·ligències múltiples?
La relació família escola.
Quan parlem amb els pares dels aspectes emocionals?
Quins canals tenim per saber com be l’alumne a l’escola
Quins canal tenim per explicar als pares com ha anat el dia
4.- ES TREBALLEN TOTS ELS EIXOS
La distribució de l’espai de les aules i els de tota la llar estan pensats per treballar els diferents eixos.
La distribució de l’espai de les aules i els de tota la llar estan pensats per treballar els diferents eixos.
Un percentatge elevat d’activitats que es fan a la llar són globalitzadores.
6.- MATERIAL DIVERSIFICATS I POLIVALENTS.
· Quantitat del material
o De quin material disposem per a fer:
§ Psicomotricitat
§ Racons
§ la panera dels tresors
§ joc heurístic?
§ joc lliure?
o Al pati, utilitzen el mateix material P0, P1 i P2?
o Cada quant es fa un inventari del material que hi ha a la llar d’infants?
o Tenim un document amb el material que volem a cada espai?
o Tenim tot el material que consta en aquest document?
o Tenim cada any un pressupost per comprar material?
o Utilitzem tot el material que tenim ?
· Material ecològic
o L’acceptació del material fungible ecològic(Bolquers, tovalloleta…)per part de les famílies es correcte?
o La llar realitza una conscienciació sobre l’ utilització de material ecològic a les famílies?
o S’utilitza material reciclat?
8.- SISTEMES D’AVALUACIÓ, PRESA DE NOTES QUE PERMETEN EL SEGUIMENT GLOBAL DEL GRUP I DE CADA NEN.
Formes d’avaluar:
Ø Tenim un document on s’expliqui el què , com i quan avaluem?
Ø En aquest document s’especifiquen diferents formes d’avaluar? De què depenen aquestes formes?
Ø Figura la atenció a la diversitat?
Ø Tenim registres de les avaluacions que fem als alumnes?
Relació família-escola:
Ø De quina manera realitzarem la comunicació amb les famílies?
Ø Quines formes utilitzarem per rebre informació de les famílies? I per donar-ne?
Ø La relació família escola la tenim prevista:
. Diàriament?
. Setmanalment?
. Anualment?
S’avalua de manera individualitzada
Ø Tenim un document amb els ítems que hem d’avaluar?
Ø En aquest document expliquem la forma d’atendre la diversitat?
Ø A l’hora d’analitzar l’avaluació que hem fet tenim present les característiques individuals de cada infant.
Ø Un objectiu de l’avaluació és conèixer les necessitats de cada infant?
Ø A l’hora de redactar els informes només tenim present l’evolució individual de cada alumne.
Ø L’avaluació sumativa només la tenim present per prendre decisions respecte a la manera d’ajudar als alumnes en la seva evolució.
És demanarà ajuda a persones externes (família, educadores...) per avaluar a l’infant
. Tenim previst recursos per demanar informació als pares sobre els seus fills?
. Tenim persones especialistes que ens ajuden a entendre i a ajudar als alumnes amb NEE?
. Per avaluar als alumnes partim de registres universals que ens ajuden a saber si l’evolució de cada infant està dins dels paràmetres normals.
. Sempre que donem un informa als pares fem una entrevista amb ells per conèixer la seva opinió respecte a les nostres observacions.
9.- TREBALL AMB PARES I MARES I AMB L’ENTORN
Ø Paper dels pares dintre de l’escola
o A quines activitats/moments poden participar els pares?
o Com formen part de l’acció educativa dels seus fills?
o Tenen un paper rellevant en la presa de decisions de la llar?
o Poden els pares realitzar altres tasques/activitats diferents a les estipulades a l’horari?
o Hi ha un document on s’especifica el paper dels pares a l’escola?Es compleix?Cada quan es revisa?
o Participen els pares en l’elaboració i revisió del document?
o És reflecteix el respecte pel medi ambient a la programació/material/edifici?
o Quin tipus d’activitats es realitzen al medi natural?
o A la vida diària de la llar, els nens tenen cura del medi ambient? Com?
o Tota la comunitat educativa contribueix a fomentar el respecte pel medi ambient?
o S’explica als pares l’objectiu de tenir un bosc dins la llar? Com?
o Els pares participen en la construcció i manteniment del bosc?
o L’escola participa en actes i activitats organitzades per altres entitats per promoure el respecte i la cura pel medi ambient?
o Hi ha activitats programades per realitzar-se en aquest espai?
Ø Les educadores i treballadores de la llar, respecten la família de cada nen o nena i la seva situació personal sense jutjar.
o Els educadors s’informen de les problemàtiques familiars del infant abans de tractar amb ell?
o S’informen de la manera de viure, rutines i hàbits que el nen porta apresos de casa?
o S’organitzen activitats per aprendre a valorar les diferents cultures i costums de les famílies dels infants de la llar.
Ø Les mestres de la llar procuren (en els casos en que es possible) la participació de les famílies.
o Es porten a terme activitats per realitzar en conjunt pares-educadors-infants?
o S’informa amb antelació a les famílies de les activitats on elles poden participar?
Ø Un objectiu de l’escola és aconseguir la participació de les famílies.
Ø L’escola/ família segueix uns mateixos objectius per aconseguir l’autonomia dels infants.
Ø Un objectiu de les sortides es conèixer i treballar l’entorn.