Curriculum per eixos


EIX 1: Aprendre a ser i actuar d’una manera cada vegada més autònoma

CAPACITATS

OBJECTIUS

A.-Progressar en el coneixement i domini del seu cos, en el moviment i la coordinació, tot adonant-se de les seves possibilitats

5. Dominar progressivament el cos i l’adquisició de noves habilitats motrius,

augmentant la seva autonomia en els desplaçaments, en l’ús dels objectes i l’orientació en l’espai quotidià.

C.A: 1

B.-Assolir progressivament seguretat afectiva i emocional i anar-se formant una imatge positiva de si mateixos i de les altres persones.

1. Identificar-se com a persona, assolir el grau de seguretat afectiva i emocional corresponent al seu moment maduratiu, i esforçar-se per manifestar i expressar les pròpies emocions i sentiments.
C.A: 2

C.-Adquirir progressivament hàbits bàsics d’autonomia en accions quotidianes, per actuar amb seguretat i eficàcia.

3. Participar amb iniciativa i constància en les activitats quotidianes d’alimentació, repòs i higiene personal, iniciant-se en la pròpia autonomia i orientant-se en les seqüències temporals quotidianes i en els espais que li són habituals.

C.A: 2

EIX 1: CRITERIS D’AVALUACIÓ

1. Saber explorar i reconèixer les parts, les possibilitats i característiques del seu propi cos.

2. Fer de manera autònoma, progressivament, activitats habituals referents a la pròpia cura, a les tasques escolars, i amb la relació amb els altres.

EIX 2: Aprendre a pensar i a comunicar

CAPACITATS

OBJECTIUS

D.-Pensar, crear, elaborar explicacions i iniciar-se en les habilitats matemàtiques bàsiques.

8. Iniciar-se en la descoberta i l’ús del llenguatge corporal, verbal, matemàtic, musical i plàstic.
C.A: 2

E.-Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà de diversos llenguatges.

4. Comprendre el llenguatge adult i dels altres infants, comunicar-se i expressar-se a través del moviment, el gest, el joc i la paraula, amb una progressiva millora del llenguatge oral.
C.A: 1


EIX 2: CRITERIS D’AVALUACIÓ:

1. Usar la llengua oral, el gest i les imatges per expressar idees, desitjos, sentiments i emocions, escoltar i participar de manera activa en situacions habituals de conversa.

2. Manifestar les habilitats necessàries per poder escoltar, observar, interpretar i crear en els diferents llenguatges: verbal, corporal, plàstic, musical, matemàtic i audiovisual.

EIX 3: Aprendre a descobrir i tenir iniciativa

CAPACITATS

OBJECTIUS

F.-Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals.

6. Actuar sobre la realitat immediata, descobrir-ne l’organització a partir de les pròpies vivències i establir relacions entre objectes segons les seves característiques perceptives.

C.A: 1

G.-Mostrar iniciativa per afrontar situacions de la vida quotidiana, identificar-ne els perills i aprendre a actuar-hi en conseqüència.

7. Projectar les pròpies vivències a través de l’activitat lúdica, i anar-les representant a través d’un incipient joc simbòlic.

C.A: 2


EIX 3: CRITERIS D’AVALUACIÓ:

1. Observar i explorar característiques i regularitats en l’entorn natural, social i cultural.

2. Comparar, ordenar, classificar, i reconèixer patrons i verbalitzar-ho.

EIX 4: Aprendre a conviure i habitar el món

CAPACITATS

OBJECTIUS

H.-Conviure en la diversitat, avançant en la relació amb les altres persones i iniciant-se en la resolució pacífica de conflictes.


I.-Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que els portin cap a una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la integració social.

2. Establir relacions afectives positives, comprenent i apreciant progressivament el seu entorn immediat, iniciant-se en l’adquisició de comportaments socials que facilitin la integració en el grup.
C.A: 2

EIX 4: CRITERIS D’AVALUACIÓ:

1. Participar en el joc a través del moviment i amb una comprensió progressiva de la necessitats d’unes normes.

2. Tenir interès i confiança en els altres i sentir-se part del grup, establint relacions afectives positives mútues.

No hay comentarios:

Publicar un comentario