EIX 1: Aprendre a ser i actuar d’una manera cada vegada més autònoma | |
CAPACITATS | OBJECTIUS |
A.-Progressar en el coneixement i domini del seu cos, en el moviment i la coordinació, tot adonant-se de les seves possibilitats | 5. Dominar progressivament el cos i l’adquisició de noves habilitats motrius, augmentant la seva autonomia en els desplaçaments, en l’ús dels objectes i l’orientació en l’espai quotidià. C.A: 1 |
B.-Assolir progressivament seguretat afectiva i emocional i anar-se formant una imatge positiva de si mateixos i de les altres persones. | 1. Identificar-se com a persona, assolir el grau de seguretat afectiva i emocional corresponent al seu moment maduratiu, i esforçar-se per manifestar i expressar les pròpies emocions i sentiments. |
C.-Adquirir progressivament hàbits bàsics d’autonomia en accions quotidianes, per actuar amb seguretat i eficàcia. | 3. Participar amb iniciativa i constància en les activitats quotidianes d’alimentació, repòs i higiene personal, iniciant-se en la pròpia autonomia i orientant-se en les seqüències temporals quotidianes i en els espais que li són habituals. C.A: 2 |
EIX 1: CRITERIS D’AVALUACIÓ
1. Saber explorar i reconèixer les parts, les possibilitats i característiques del seu propi cos.
2. Fer de manera autònoma, progressivament, activitats habituals referents a la pròpia cura, a les tasques escolars, i amb la relació amb els altres.
EIX 2: Aprendre a pensar i a comunicar | |
CAPACITATS | OBJECTIUS |
D.-Pensar, crear, elaborar explicacions i iniciar-se en les habilitats matemàtiques bàsiques. | 8. Iniciar-se en la descoberta i l’ús del llenguatge corporal, verbal, matemàtic, musical i plàstic. |
E.-Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà de diversos llenguatges. | 4. Comprendre el llenguatge adult i dels altres infants, comunicar-se i expressar-se a través del moviment, el gest, el joc i la paraula, amb una progressiva millora del llenguatge oral. |
EIX 2: CRITERIS D’AVALUACIÓ:
1. Usar la llengua oral, el gest i les imatges per expressar idees, desitjos, sentiments i emocions, escoltar i participar de manera activa en situacions habituals de conversa.
2. Manifestar les habilitats necessàries per poder escoltar, observar, interpretar i crear en els diferents llenguatges: verbal, corporal, plàstic, musical, matemàtic i audiovisual.
EIX 3: Aprendre a descobrir i tenir iniciativa | |
CAPACITATS | OBJECTIUS |
F.-Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals. | 6. Actuar sobre la realitat immediata, descobrir-ne l’organització a partir de les pròpies vivències i establir relacions entre objectes segons les seves característiques perceptives. C.A: 1 |
G.-Mostrar iniciativa per afrontar situacions de la vida quotidiana, identificar-ne els perills i aprendre a actuar-hi en conseqüència. | 7. Projectar les pròpies vivències a través de l’activitat lúdica, i anar-les representant a través d’un incipient joc simbòlic. C.A: 2 |
EIX 3: CRITERIS D’AVALUACIÓ:
1. Observar i explorar característiques i regularitats en l’entorn natural, social i cultural.
2. Comparar, ordenar, classificar, i reconèixer patrons i verbalitzar-ho.
EIX 4: Aprendre a conviure i habitar el món | |
CAPACITATS | OBJECTIUS |
H.-Conviure en la diversitat, avançant en la relació amb les altres persones i iniciant-se en la resolució pacífica de conflictes. |
|
I.-Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que els portin cap a una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la integració social. | 2. Establir relacions afectives positives, comprenent i apreciant progressivament el seu entorn immediat, iniciant-se en l’adquisició de comportaments socials que facilitin la integració en el grup. |
EIX 4: CRITERIS D’AVALUACIÓ:
1. Participar en el joc a través del moviment i amb una comprensió progressiva de la necessitats d’unes normes.
2. Tenir interès i confiança en els altres i sentir-se part del grup, establint relacions afectives positives mútues.
No hay comentarios:
Publicar un comentario