Pla anual

INDEX

1.- Sortides

· P-1

· P-2

2.-Activitats

3.- Reunions dels diferents equips

4.- Formació permanent.

5.- Objectius del curs

6.- Reunions generals de pares

7.- Serveis

8.-Matrícula

1.- SORTIDES

a.- Infantil

ACTIVITAT

TRIMESTRE

DURACIÓ

INFANTIL

1r

2n

3r

1/2d

1d

3d

Sortida al riu

P2

13 d’octubre

X

Sortida al bosc

P2

16 de març

X

Sortida a la granja

P1

18 de maig

X

Sortida al mercat

P2

20 de juny

X











Concreció de cadascuna de les sortides:

Primer trimestre

P2

A.-SORTIDA: Al riu

ÀREES QUE ES TREBALLEN:

- coneixement de l’entorn natural

- coneixement d’un mateix

- llenguatge verbal

OBJECTIUS:

- observar les característiques dels peixos i el seu entorn

- Respectar l’espai.

- Gaudir de l’entorn.

- Respectar les normes: de convivència

- Ser responsable de les seves coses

- Saber orientar-se a l’espai.

- Augmentar el vocabulari: peix, aigua, riu...

ACTIVITATS A L’AULA

Activitats que realitzarem abans de la sortida:

- Passarem imatges de diferents rius, cascades...

- Mòbil amb dibuixos de peixos.

- Cançons relacionades amb la natura.

- A la rotllana parlar del que farem a la sortida

Activitats que realitzarem després de la sortida:

- a la rotllana, parlar de la sortida ( característiques dels animals, de l’entorn...)

- fer el dibuix i verbalitzar.

- Realitzarem un mural d’un riu amb peixos...

Segon trimestre

P2

B.-SORTIDA: Al bosc

ÀREES QUE ES TREBALLEN:

- coneixement de l’entorn natural

- coneixement d’un mateix

- llenguatge verbal

OBJECTIUS:

- observar les característiques dels arbres, plantes, pedres...

- Respectar l’espai.

- Gaudir de l’entorn.

- Respectar les normes: de convivència

- Ser responsable de les seves coses

- Saber orientar-se a l’espai.

- Augmentar el vocabulari: arbres, fulles, pedres, herbes, animals...

ACTIVITATS A L’AULA

Activitats que realitzarem abans de la sortida:

- Cançons relacionades amb la natura, els animals i el bosc.

- Realitzarem un mural d’un bosc amb diferents arbres, plantes i animals.

- Passarem imatges de diferents tipus de arbres, fulles, animals, pedres...

- A la rotllana parlarem del que realitzarem a la sortida

Activitats que realitzarem després de la sortida:

- a la rotllana, parlar de la sortida ( característiques dels animals, del bosc, de les plantes...)

- fer el dibuix i verbalitzar.

- Després de la sortida realitzarem un mural amb elements del bosc (fulles, pinyes, aglans...)

Tercer trimestre

P1

A.-LA GRANJA

ÀREES QUE ES TREBALLEN:

- Coneixement del medi natural

- Coneixement del medi social

- Llenguatge verbal

OBJECTIUS:

- conèixer l’entorn més proper ;

- Observar les característiques dels diferents animals que es troben a la granja.

- Observar les característiques dels animals: color, forma, olor, textura, mida...

- Augmentar el vocabulari: (porc, vaca, gallina..)

ACTIVITATS A L’AULA:

Activitats que realitzarem abans de la sortida:

- Treballarem cançons relacionades amb els animals de la granja.

- Treballarem els diferents animals a partir de bits.

- Treballarem amb els animals de plàstic abans d’anar a la granja.

Activitats que realitzarem després de la sortida:

- Farem un mural on apareixeran els diferents elements de la granja i els animals que han vist.

P2

C.-SORTIDA: Al mercat

ÀREES QUE ES TREBALLEN:

- coneixement de l’entorn social

- coneixement d’un mateix

OBJECTIUS:

· Gaudir de l’entorn.

· Ser responsable de les seves coses

· Saber orientar-se a l’espai.

· Respectar les normes: convivència, ordre

ACTIVITATS:

Activitats que realitzarem abans de la sortida:

· Cantarem cançons relacionades amb les diferents verdures, fruites...

· Ensenyarem imatges de diferents mercats.

Activitats que realitzarem després de la sortida:

· Agafarem fruites i verdures, per a portar-les a l’aula i fer estampació amb elles.

2.-ACTIVITATS


ACTIVITAT

CICLE

TRIMESTRE

DURACIÓ

Infantil

1r

2n

3r

1/2d

1d

3d

Aniversaris

P-0

P-1

P-2

30 /9

31/10

30/11

15/12

31/1

28/2

31/3

30/4

31/5

22/6

23/7

X

Dia cultural

P-0

P-1

P-2

28 d’Octubre

X

Berenar avis

P-1

P-2

10 Novembre

X

Oficis Pares

P-1

P-2

12 de Desembre

9 de Febrer

1 de Juny

X

Portes obertes

P-0

P-1 PARES

P-2

22 de Desembre

TARDA

Nadal

P-0

P-1

P-2

23 de Desembre

X

Carnaval

P-0

P-1

P-2

5 de Març

X

Berenar Pares

P-1

P-2

2 d’Abril

X

Pasqua

P-0

P-1

P-2

16 d’Abril

Portes Obertes

P-0

P-1 PARES

P-2

16 d’Abril

TARDA

Dia del llibre

P-0

P-1

P-2

23 D’abril

X

Dia del treballador

P-0

P-1

P-2

1 de Maig

X

Festa dels colors

P-0

P-1

P-2

15 de juny

X

Final de Curs

P-0

P-1

P-2

29 de Juny

X

Portes Obertes

*per als nens que fan el casal d’estiu.

P-0

P-1 PARES

P-2

12 i 13 de Juliol

TARDA

3.- REUNIONS DELS DIFERENTS EQUIPS:

Reunions de PPC:

GRUP

PROFESSORS

DIA

HORA

INFANTIL:

P0, P1, P2

Tot l’equip de professors

Primer dimecres de mes

Primer dijous de cada trimestre reunió d’objectius del curs:

- Taller de plàstica. Primer trimestre

- Taula rodona on s’intercanvien noves propostes metodològiques de treball. Segon trimestre

- Curset pràctic sobre les TIC. Tercer trimestre

17.30- 18.30

17.30- 19.00h

Reunions de nivell:

CURS

DIA

HORA

P0

Dilluns

13– 14

P1

Dimarts

14-15

P2

Dimecres

14-15

Reunions per equips:

El claustre el dia assignat farà la reunió de 14.00-15.00 h.

MES

DIA

TIPUS DE REUNIÓ

TEMA

SETEMBRE

· 13

· 1

· Tutors de P-2

· Claustre

· Programació sortida Riu

· Preparar les reunions generals de pares d’inici de curs.

· Programació aniversaris

· Assessorament de l’equip de pedagogs

· Dinàmica de presentació

OCTUBRE

· 7

· Claustre

· Reunió dia cultural

· Programació aniversaris

· Assessorament de l’equip de pedagogs

NOVEMBRE

· 2

· 17

· Tutors P1 i P2

· Claustre

· Programació berenar avis

· Aniversaris

· Assessorament de l’equip de pedagogs

· Dinàmica del ventall

DESEMBRE

· 2

· 5

· Tutors P1 i P2

· Claustre

· Programació activitat d’oficis dels pares

· Portes obertes

· Nadal

· Aniversaris

· Assessorament de l’equip de pedagogs

GENER

· 20

· Claustre

· Aniversaris

· Assessorament de l’equip de pedagogs

· Dinàmica Brainstorming

FEBRER

· 1

· 17

· Tutor/s P1 i P2

· Claustre

· Oficis pares

· Aniversaris

· Assessorament de l’equip de pedagogs

MARÇ

· 1

· 23

· 2

· Claustre

· Tutors P1 i P2

· Tutors P2

· Aniversaris

· Dinàmica de representació

· Carnaval

· Assessorament de l’equip de pedagogs

· Berenar pares

· Sortida al Bosc

ABRIL

· 4 i 12

· Claustre

· Pasqua

· Dia del llibre

· Portes Obertes

· Aniversaris

· Dia del treballador

· Assessorament de l’equip de pedagogs

MAIG

· 23

· 5

· 3

· Claustre

· Tutors P1 i P2

· Tutors P1

· Aniversaris

· Dinàmica d’inversió de rols

· Assessorament de l’equip de pedagogs

· Oficis Pares

· Sortida de la granja

JUNY

· 2

· 8

· Claustre

· Tutors P2

· Festa dels colors

· Final de curs

· Assessorament de l’equip de pedagogs

· Sortida al mercat

JULIOL

· 7

· Claustre

· Portes obertes

· Assessorament de l’equip de pedagogs

Reunions de l'equip de coordinadors:

És reuniran cada quinze dies de 11.00-12.00h els divendres.


4.-FORMACIÓ PERMANENT

  1. Curs d’educació artística per a educadors infantils, per poder transmetre millor els coneixements i tenir més recursos artístics. Aquest curset és farà fora de l’horari laboral, de 17.00-18.00 els dijous del primer trimestre.
  2. Equip de pedagogs que fan d’assessors culturals venen a visitar la llar i inspirant tan a educadors com a infants. Ajuden els mestres a donar tècniques, eines i suport per millorar i canviar tècniques de treball. Amb l’objectiu que tinguin més competències en les diferents formes d’expressar la cultura.
  3. Formació en competències TIC. Faran un curset teòric tot el personal docent per treballar aspectes innovadors, el realitzaran el primer trimestre, el primer dijous del mes de Novembre.

5.-OBJECTIUS DEL CURS


Aquests objectius és treballaran a la reunió de PPC:

  • Millorar la plàstica i la creativitat en els infants.
  • Innovar en metodologia, tècnica, eines i suport de treball.
  • Millor en quan a les noves tecnologies, innovar amb el material i posar en pràctica a l’aula.
6.- REUNIONS GENERALS DE PARES

INICI DE CURS PRESENTACIÓ DE LA LLAR:

  • P0: 5 de Setembre
  • Transició i P-1: 6 de Setembre
  • P2: 7 de Setembre

REUNIÓ DE PRINCIPIS IDEOLÒGICS:

· P-0: 19 de setembre

· P-1: 20 de setembre

· P-2: 21 de setembre

DURANT EL CURS:

  • Reunió informativa per elegir el pare o la mare que farà l’activitat dels oficis: 18 de Novembre

FINAL DE CURS:

  • Reunió informativa per a la preparació del final de curs: 4 de juny

7.-SERVEIS:

Menjador:

El Centre ofereix el Servei de Menjador a tots els alumnes d'infantil que ho desitgin. La confecció dels menús i els àpats els fa la cuinera. Professors del Centre tenen cura de la vigilància i de la vessant educativa durant el temps del dinar, després els educadors s’encarregaran de que tots els nens i nenes facin la migdiada.

Hora d’acollida:

El Centre ofereix el Servei d’acollida als alumnes que per motius laborals de les famílies han d'estar abans de les 9 a l'escola.

El servei s'ofereix de 8 a 9 del matí.

Activitats extraescolars

Oferirem un servei d’esplai per a totes les famílies que hi estiguin interessades. L’horari d’aquest serà de 17-19h.

8.- MATRÍCULA


Nenes

Nens

Suma total


2011

2010

2009

2008


P0

4

4

8

8





P1

16

10

26


26


P2

18

22

40


39

1


No hay comentarios:

Publicar un comentario